A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями

Комунальна установа
"Центр професійного розвитку
педагогічних працівників"

Полонської міської ради Полонської міської ОТГ

Як зробити дистанційне навчання ефективнішим. Три поради від експертки

Дата: 23.01.2021 08:35
Кількість переглядів: 53

Міністр освіти та науки України Сергій Шкарлет заявив, що Державна служба якості освіти проведе моніторинг дистанційної форми навчання. Експертка з питань шкільної освіти та співзасновниця організації “Батьківський контроль” Оксана Макаренко розповіла в ефірі Українського радіо, що в деяких випадках дистанційна форма цілком може замінити звичайну, а також пояснила, чому “дистанційку” українські посадовці, вчителі, школярі та їхні батьки сприймають радше як вимушений крок.

На думку Оксани Макаренко (експертка з питань шкільної освіти та співзасновниця організації “Батьківський контроль”), дистанційне навчання Україні демонструє меншу ефективність через відсутність контакту між учнями та педагогами.

“Дистанційка” в Україні менш ефективна не лише через те, що діти перевантажені, а й через низький контакт між вчителем і учнем. Трошки покращився результат, ніж навесні, але все одно це не дуже ефективно. І мені дуже шкода, що в такий спосіб дискредитується така форма навчання, яка в новому законі "Про навчання" виведена в окрему самостійну форму”, – розповіла експертка.

Вона зауважує, що якби були підготовлені методики навчання онлайн, а також краще підготовлені вчителі, то дистанційна форма навчання була б ефективнішою.

"Якщо в школі добре побудований процес дистанційної освіти, а ми маємо такі приклади, і я не можу сказати, що така форма навчання – гірша за очну форму навчання. Наприклад, мій син – восьмикласник, на дистанційному навчанні вже вивчає математику на рівні 11-го класу і показав кращі результати. І ті дітки, які мали якісь конфлікти, проблеми в школі, вони зараз спокійніші, добре навчаються, опановують матеріал краще, ніж в школі. Це все – дуже індивідуально ”, – розповідає Макаренко.

Для того, щоб покращити ситуацію з дистанційним навчанням у школах України, на думку Макаренко, необхідно реалізувати три компоненти.

Перший – це електронна платформа, яка є водночас і підручником, і щоденником, і простором для комунікації з учителем.

“Багато матеріалів на платформі адаптовано для самостійного навчання: це і відеоролики, і інтерактивні тести, завдання, квести у формі гри, у формі інфографіки. Це дуже візуально красиво сформовані матеріали для дистанційного навчання, можливість проходити інтерактивне опитування самостійно, у тому числі є платформи, які йдуть за поступом дитини – ускладнюють завдання, якщо дитина може їх розв’язати”, – зазначає фахівчиня.

Другий компонент – це можливість отримати зворотний зв'язок від вчителя.

“Це не може бути в режимі нон-стоп уроку, це – швидше два-три уроки на день, коли вчитель відповідає на запитання, які залишились у дітей після самостійного опанування матеріалу, проводить групові обговорення теми”, – зауважила Макаренко.

Третій компонент – індивідуальні консультації вчителів та самоорганізація учнів.

"Також важливо, щоби був чіткий розклад і розуміння, які завдання треба готувати, скільки часу дається на його виконання. Це не просто щоденник з предметами, завданнями та оцінками, а органайзер роботи учня, який нагадує, що зараз – урок, а зараз – самостійна робота, а зараз – встань і порухайся, зроби вправу для очей", – повідомила експертка.

Крім того, Макаренко радить змінити підхід до системи оцінювання знань під час дистанційного навчання.

"Також дуже важлива система оцінювання. Вона відрізняється від системи оцінювання у звичайній школі. Якісь тести можуть робити машини, а якісь навички може перевірити тільки вчитель", – поділилася експертка.

За матеріалами сайту https://suspilne.media/


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень