Практикум вчителів фізики "Розвиток критичного мислення шляхом навчального експерименту в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти"
Критичне мислення - набір розумових стратегій і операцій, опанування яких передбачає вільне використання людиною мислительних операцій високого рівня, що застосовуються для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок та ухвалення рішень.
Саме навчальний фізичний експеримент як органічна складова системи навчання фізики забезпечує формування в учнів критичного мислення для вирішення конкретних практичних ситуацій. У шкільному навчанні ця форма роботи реалізується завдяки демонстраційним і фронтальним експериментам, лабораторним роботам і короткотривалим дослідам, фізичному практикуму, навчальним проєктам, позаурочним дослідам і спостереженням тощо.
Узагальнене експериментальне вміння має складну структуру, що вимагає критичного мислення, а саме:
- уміння планувати експеримент
- уміння підготувати експеримент
- уміння спостерігати
- уміння вимірювати фізичні величини
- уміння обробляти результати експерименту
- уміння інтерпретувати результати експерименту
Формування такого узагальненого експериментального вміння — процес довготривалий, який вимагає планомірної роботи вчителя й учнів.
З метою обміну досвіду роботи з даного питання на базі Полонського ліцею №4 проведено чергове семінарське засідання професійної спільноти вчителів фізики Полонської ОТГ. Практикум "Розвиток критичного мислення шляхом навчального експерименту в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти" дав можливість педагогам здійснити апробацію нового обладнання, випробувати свої вміння та навики.